Volejte + 420 222 703 205     info@zenron.cz    EN  RU  HU

Investiční příležitosti v Indii

INDIE: TŘETÍ NEJVĚTŠÍ TRH S CHYTRÝMI TELEFONY

Po Číně a USA zaujala Indie třetí místo na trhu s chytrými telefony, kdy nahradila Japonsko.

Indický trh roste neuvěřitelným tempem 164 % ročně

Světový trh přitom v průměru vzrostl za rok o necelých 40 %.

Na rozdíl od světového trhu je v Indii poměrně rozsáhlý segment off-line aplikací, protože chytré telefony
nejsou primárně využívány s připojením k internetu. Díky předpokládanému budoucímu rozvoji tohoto
segmentu se on-line aplikace a mobilní připojení k internetu stávají jedinečnou příležitostí pro investice.
Podle společnosti KPMG počet připojení k internetu meziročně v Indii stoupl o 41 %, těch bezdrátových
o více než polovinu. Z hlediska obratu je však indický mobilní trh stále rozdělen mezi tři hlavní operátory,
Airtel, Vodafone a Idea Cellular, kteří si rozdělují 69 % trhu. Jiná situace panuje na trhu chytrých telefonů,
kde se poslední dobou daří domácím značkám. Jejich podíl oproti roku 2011 stoupl téměř o 30 %, a to díky
účinné obchodní politice nabízející desítky modelů v různých cenových úrovních. Lídrem na trhu je sice stále
Samsung, nicméně největší domácí výrobci jako Micromax nebo Karbonn stále velmi výrazně zvyšují své
prodeje (prodeje Micromaxu stouply mezičtvrtletně o 67 %). Indický trh proto skýtá zajímavé příležitosti
v oblasti mobilních aplikací a chytrých telefonů. Přispívá k tomu nárůst populace a střední třídy i prostředí
příznivé pro nové technologie.

Vstupte na Indický trh – podnikání a investiční příležitosti v Indii

zdroj: Dita Fabíková
centrum informačních služeb, CzechTrade

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.